Alert informacyjny

Przerwa konserwacyjna w dniu 12.12.2024 od godz. 17.15 do 24.00. Nie będą działać usługi: WWWBanking, aplikacje mobilne i bankomaty PBS. Przepraszamy za utrudnienia.

Ujednolicone zasady oferowania narzędzi pomocowych dla Klientów sektora bankowego

Pandemia koronawirusa dotknęła nie tylko Polskę, ale większość krajów europejskich. Europejski Urząd ds. Nadzoru Bankowego (EBA) przygotował wytyczne dotyczące pomocy dla klientów przy spłacie kredytów – właśnie w świetle kryzysu związanego z Covid-19. Ich celem jest ujednolicenie zasad oferowania narzędzi pomocowych dla klientów całego sektora bankowego.

Te zasady zostały opracowane również dla polskiego sektora bankowego.

  • Kto może skorzystać z instrumentów pomocowych?
  • Na czym polegają działania pomocowe dla kredytobiorców?

Poniżej przedstawiamy zakres pomocy, z jakiej może skorzystać KLIENT – także Powiatowego Banku Spółdzielczego we Wrześni.

Stanowisko, które wypracowały polskie banki pod patronatem Związku Banków Polskich nazwane zostało moratorium. Obejmuje ono instrumenty pomocowe udzielane od 13 marca do 30 czerwca 2020 r. Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek. Wniosek należy złożyć odpowiednio wcześniej, tak aby Bank mógł go rozpatrzyć do 30 czerwca 2020 r.

Stanowisko banków w zakresie ujednolicenia zasad oferowania narzędzi pomocowych dla klientów sektora bankowego
Jednolite zasady oferowania narzędzi pomocowych przez banki – moratorium pozaustawowe