Od 1 lipca 2019 roku świadczenie wychowawcze w wysokości 500 zł:
1. przysługuje na każde dziecko do ukończenia 18. roku życia,
2. bez względu na dochód osiągany przez rodzinę.
Zasady składania wniosków o świadczenie wychowawcze na nowy okres świadczeniowy 2023/2024
1 lutego 2023 r. ruszył kolejny nabór wniosków o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy, trwający od 1 czerwca 2023 r. do 31 maja 2024 r.
Jeśli osoba złoży wniosek o świadczenie wychowawcze na nowy okres w terminie do 30 kwietnia 2023 r., ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przyznanego świadczenia za miesiąc czerwiec nastąpi najpóźniej do 30 czerwca 2023 r. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach, ustalenie prawa oraz wypłata przyznanego świadczenia nastąpi w maksymalnym terminie do 3 miesięcy.
Wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy można składać już od 1 lutego 2023 roku drogą elektroniczną:
- za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Empatia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/,
- przez bankowość elektroniczną Powiatowego Banku Spółdzielczego we Wrześni oraz
- portal PUE ZUS,

Jak złożyć Wniosek w usłudze Internet Banking Powiatowego Banku Spółdzielczego we Wrześni?
1. Zaloguj się do bankowości internetowej PBS we Wrześni
2. Wybierz zakładkę „Świadczenia”
3. Wypełnij dane i wyślij Wniosek
W tym momencie wniosek zostaje przekierowany do państwowego systemu informatycznego Emp@tia
4. Na adres e-mail otrzymasz urzędowe potwierdzenie złożenia wniosku
5. Wniosek zostanie rozpatrzony przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
6. Informacja o przyznaniu świadczenia zostanie przesłana Tobie również na adres e-mail
7. Środki finansowe z Programu Rodzina 500+ otrzymasz na konto wskazane przez Ciebie we wniosku
Rolą banku jest umożliwienie złożenia wniosku – nie będzie on weryfikował danych, ani prowadził dalszych działań w zakresie obsługi wniosków. Weryfikacja wniosku i decyzja o przyznaniu świadczenia wychowawczego to zadanie gminy, do której wniosek został złożony.
Szczegółowe informacje dotyczące Programu Rodzina 500+ znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej
wsparcie przyznawane na wniosek
nieopodatkowane 500 zł miesięcznie na każde dziecko do 18 lat
brak kryterium dochodowego
prosty wniosek w bankowości elektronicznej
Emp@tia, system informatyczny dla służb zabezpieczenia społecznego: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu emp@tia Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) swojego wniosku
- Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie
- Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: upo@mrpips.gov.pl
- Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie internetowym Banku
- Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym przez Bank w serwisie internetowym, wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie
Składając Wniosek Rodzina 500+, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:
- Wniosek Rodzina 500+ dostępny jest bezpłatnie po zalogowaniu do serwisu internetowego Banku
- Nie trzeba instalować na komputerze/telefonie żadnych aplikacji ani oprogramowania, aby wypełnić wniosek Rodzina 500+
- Przy zalogowaniu do serwisu internetowego Banku, w celu przejścia do wniosku Rodzina 500+ ani w celu załadowania załączników nie będzie wymagane podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego. Jako potwierdzenie wysłania wniosku Rodzina 500+ otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) z adresu e-mail: upo@mrpips.gov.pl. UPO będzie przesyłane po wpłynięciu wniosku do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej o nazwie emp@tia.
Bank będzie Cię informował o możliwości złożenia wniosku Rodzina 500+ za pośrednictwem elektronicznych kanałów, np. w formie mailingu lub wiadomości w serwisie internetowym Banku. Pamiętaj jednak, że korespondencja będzie przesyłana ze znanych Ci adresów mailowych banku. Zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą wiadomości. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 500+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie na infolinii banku.
Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 500+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków.
Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
- w Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej, etapu rejestracji wniosku w systemie oraz jego wysłania
- do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami.
Zaledwie 3 proste kroki prowadzą do złożenia Wniosku Rodzina 500+ w usłudze Internet Banking Powiatowego Banku Spółdzielczego we Wrześni