Alert informacyjny

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK, zawsze działaj ostrożnie i potwierdź tożsamość osoby, zanim podasz jej jakiekolwiek informacje. Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą oszustwa, natychmiast zadzwoń na Infolinię SGB czynną 24/7: 800 88 88 88

Monitorowanie transakcji w ramach FDS

Szanowni Państwo,

Chcielibyśmy poinformować, że od 1 września 2024 r. wszystkie transakcje zlecane w bankowości internetowej oraz w aplikacji „Nasz Bank” będą monitorowane w ramach usługi FDS.

Co to oznacza?

Będziemy monitorować każdą transakcję pod kątem wystąpienia fraudu. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej identyfikować nietypowe transakcje i podejrzane aktywności na Państwa rachunkach. W wyniku naszej analizy, niektóre przelewy mogą zostać wstrzymane do potwierdzenia lub odrzucone, co ma na celu ochronę Państwa środków.

Co w takiej sytuacji?

W przypadku wstrzymania lub odrzucenia transakcji, mogą Państwo otrzymać wiadomości SMS lub push z aplikacji „Nasz Bank” o następującej treści:

Dla transakcji w bankowości internetowej:
„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”
– „Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

Dla transakcji w aplikacji „Nasz Bank”:
– „Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX z urządzenia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”
– „Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

Nadawcą wiadomości będzie „SGB”.

Po otrzymaniu takiej wiadomości prosimy o niezwłoczny kontakt z naszą Infolinią, aby potwierdzić lub odrzucić transakcję.

Przypominamy również, że transakcje kartowe są monitorowane na tych samych zasadach.

Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.